diumenge, 1 de gener del 2012

L'arròs de la iaia Paquita i la Manunis

Aquesta és una recepta de les que passen de generació en generació. La meva àvia li ensenyà a la meva mare i la meva mare me n'ensenyà a mi. És un plat senzill, però hi ha certs passos que si no es fan deixen un resultat molt més mediocre. A casa m'han nomenat mestra arrossera. Què han de dir els de casa, oi? Però la família de l'àvia materna (la iaia Paquita) venia d'Alcoi, potser la part de gens valencians sí que em fan bona "arrossera".
Bé, aquí teniu la recepta.

Ingredients:

-mig conill tallat ben petit
-dues cuixes de pollastre amb òs tallades ben petites
-una ceba petita o mitja de grossa
-dos o tres grans d'alls
-una pastanaga
-una mica de pebrot vermell i una mica de verd
-un grapat de mongeta tendra
-un tomàquet rallat
-brou
-tres tassetes d'arròs

-picada (en aquest cas, d'avellanes, all, julivert i galeta Maria)

Primer, salem la carn i la daurem a la cassola amb els grans d'all. Quan sigui ben rossa hi afegim la ceba ben picada, després el pebrot i la pastanaga. Ho deixem sofregir fins que faci aquella oloreta dolça... Llavors hi incorporem el tomàquet i ho deixem tot una estona més al foc, fins que el tomàquet s'enfosqueixi. Afegim una fulla de llorer.


Moment d'abocar-hi el brou (o l'aigua). Quan bulli, afegim la mongeta tallada ben petita.
En aquest punt és important deixar bullir la cassola una bona estona. Així, la carn quedarà ben toveta i la mongeta hi deixarà anar el seu gust.Quanta estona? Entre deu i vint minuts.


Mentrestant, preparem la picada.


Incorporem l'arròs i ho tapem altre cop. En disset minuts aproximadament ja ho tenim llest. Jo hi afegeixo la picada a mitja cocció de l'arròs.


Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada