dissabte, 21 de gener del 2012

Mandonguilles amb sípia.

La primera vegada que vaig decidir fer aquest plat vaig escollir seguir més o menys la recepta de l'Isma Prados que podeu trobar aquí. Però jo pràcticament mai segueixo una recepta al peu de la lletra. El millor de cuinar, a part de menjar-t'ho i que s'ho mengin altres persones, és clar, és que és una activitat molt creativa. Sobretot si no tens prou temps ni calers per fer sempre la versió més sofisticada. I, de fet, aquest plat mai em queda igual, perquè mai el faig de la mateixa manera.

A mi m'agrada menjar. M'agrada molt. I no parlo de quantitat, sinó de varietat i qualitat. Però la veritat és que sempre m'acabo decidint, ja sigui a casa o a fora, per plats sencills: aliments de qualitat cuits sense gaire floritures. Però en un bloc de cuina no pots pas passar-te el dia publicant receptes d'aliments a la planxa o al vapor.

Bé, després de l'exotisme del curri de la recepta anterior, avui, una de cuina tradicional catalana.


















Ingredients:

14 mandonguilles de Ca la Teresa (bones, bones, qualsevol mandonguilla de qualitat s'accepta)
1 sípia de platja i la seva salsa (o una sípia neta sense salsa)
2 tomàquets rallats
1 pastanaga
1 carbassó
1 ceba
1 gra d'all

Picada:
1 all
julivert
5 avellanes
pinyons
un polsim de sal
salsa de la sípia

Passar la sípia tallada a daus per la cassola ben calenta amb un raig d'oli. Treure del foc i reservar. En el mateix oli, sofregir la ceba, la pastanaga, l'all xafat i el carbassó, tot tallat ben petitó. Quan sigui ben sofregit, afegir el tomàquet amb un polsim de sal i de sucre i una fulla de llorer. Tornar a posar la sípia a la cassola. Quan deixi treure la seva aigua, abocar-hi l'aigua o el suquet. Un cop bulli, incorporar les mandonguilles enfarinades, baixar el foc i tapar. Afegir la picada la picada quan les mandonguilles no es vegin crues.
Per veure la versió de l'Isma, molt ben explicada, cliqueu aquí, és un video.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada