divendres, 13 de gener del 2012

Picanha


Piranya? No! Picanha. Aquesta carn és una peça de vedella que normalment es cou a la garella, encara que jo l'he feta al forn. Els argentins tenen els seus asados, vacío, entraña... A Brasil, trobem la Picanha. És una carn molt tendra i gustosa, que accepta innumerables acompanyaments.


Vaig condimentar la peça sencera, després de punxar-la amb un ganivet, amb sal, pebre, all i suc d'una llimona. L'endemà, la vaig posar al forn a 220ºC, amb el greix de cara a baix, ben tapada amb paper d'al·lumini. De tant en tant, s'ha d'anar regant amb el suc que es va formant a la cassola. Un cop va deixar anar tot el suc, la vaig destapar i vaig deixar que és daurés. 


Ens la vam menjar amb arròs a la brasilera. Arròs llarg lleugerament fregit en cru a l'olla amb un raig d'oli i all. S'incorpora l'aigua bullint en proporció: una tassa petita d'arròs per un got d'aigua. S'hi afegeix la sal, es baixa el foc i es tapa. En uns catorze minuts, aproximadament, apartem l'olla del foc i separem una mica els grans d'arròs. Deixem reposar un moment i a menjar. Aquest arròs porta la barreja estrella de casa com a condiment final: algues Ao Nori, llevat de cervesa i gomasi casolà.


La propera la farem vegetariana!

2 comentaris: