dimarts, 16 d’octubre de 2012

Cereals al wok amb pollastre macerat i saltejat llarg de pastanagues i xirivies o bufanagues


Un títol llarg, sí, el més llarg, de moment. Ja que de fet es tracta de tres receptes, dues de creació pròpia i una de la Montse Bradford, concretament del llibre "La alimentación de nuestros hijos". (Aprofito per fer una aclaració: encara que aquest plat sembli sofisticat per a algú, res més lluny de la veritat. Tenia clar que volia fer les pastangues i bufanagues ja que l'altre dia en vaig comprar per fer la recepta que surt aquí. Tenia pollastre descongelat que o el feia avui o l'havia de llençar. I tenia restes d'arròs d'ahir. Per tant aquest plat és una sofisticació del que coneixem com a menjar d'estudiant i que aviat serà el que dominarà a les nostres cuines. Creativitat al poder!)

Per fer els cereals al wok he fet servir arròs llarg cuit del dia anterior i sègol integral cuit (l'heu de coure uns 45 minuts a foc lent amb una tira d'alga wakame). He ratllat mitja ceba i l'he sofregit al wok amb oli d'oliva, un tros de canyella i una fulla de llorer. Després he afegit els dos cereals i l'alga tallada a trossos i els he sofregit uns minuts més.

Per al pollastre he fet servir pit tallat a daus. L'he deixat macerar una hora amb sèsam cru, all xafat, sal i mirin. L'he saltejat amb poc oli a la paella, primer amb el foc ben alt i després, més baix.

Per a les pastangues i xirivies o bufanagues (acabo de descobrir aquesta paraula i ara la repetiré constantment: bufanagues, bufanagues...), he seguit la recepta de la Montse Bradford. No cometré cap infracció si us dic que podem fer saltejats llargs de qualsevol hortalissa, gairebé. Es tracta de fer un saltejat inicial a foc alt i després baixar-lo al mínim i tapar la cassola, deixant que les verdures es coguin amb la seva pròpia aigua durant com a mínim mitja hora. Per condimentar-ho, he utilitzat gingebre, salsa de soja i el meu gran amic, el concentrat de poma. Però podeu provar de fer servir altres condiments.

Bé, un cop he tingut llestes les tres parts d'aquest plat, les he servit espolsades d'alga Ao Nori i gomasi casolà.

Bon profit!

dimecres, 3 d’octubre de 2012

Spaghetti a la marinera

Un dia vas a un restaurant i et fa enveja el plat de l'altre. El tastes. Mmmmmm! Bo, sí, molt bo. Això ho he de fer a casa. Què hi duia? No ho sé. Peix. Bé, ja farem alguna cosa.

Spaghetti a la marinera espectaculars.

Ingredients:
(Per dues persones que mengen molt o tres que mengen poc.)
  • 8 cuetes de rap de les més petites
  • un grapat de musclos dàtil
  • un grapat de gambes pelades crues congelades
  • 1/2 tomàquet ratllat
  • 1/2 ceba ratllada
  • llorer
  • sal
  • sucre
  • spaghetti

Sofregir la ceba ratllada fins que sigui rossa. Afegir el tomàquet, sucre i sal i sofregir fins que s'enfosqueixi. Incorporar les cues de rap i, al cap d'un parell de minuts, les gambes. A part coure els spaghetti amb molta aigua salada. Ara afegim el llorer i els musclos al sofregit i tapem l'olla. Quan els musclos s'obrin, posem els spaghetti a la cassola del peix incorporant una mica de la seva aigua de cocció. Hi aboquem un raig d'oli d'oliva, ho servim i... a llepar-se els dits!