divendres, 23 de març del 2012

Vull menjar amb bastonets

De tant en tant, gràcies a la inspiració i la informació que proporciona el programa Karakia, fem dinars o sopars temàtics amb més o menys exactitud culinària. El darrer programa és sobre el Japó (si el voleu veure cliqueu aquí, i si voleu veure'n uns altres de més antics també sobre el Japó, cliqueu aquí i aquí) i, és clar, m'ha inspirat un sopar amb bastonets.

Boletes d'arròs i mongeta negra petita,

He cuit la mongeta amb una fulla de llorer, aigua i sal. L'arròs, que també he utilitzat pel següent plat, l'he fet a part. Hagués volgut fer servir arròs rodó, però se m'havia acabat. N'he fet servir de llarg.
He fet boletes barrejant la mongeta i l'arròs.

Bols d'arròs amb salmó.

El salmó està cuit a la papillote (fent un farcellet  ben tancat amb paper d'al·lumin i posant-lo a coure sobre una paella) i  i només està condimentat amb sal. He esmicolat el salmó i l'he barrejat amb l'arròs. Per sobre hi he espolsat algues Ao Nori i gomasi casolà (per fer el gomasi només s'ha de torrar lleugerament un grapat de sèsam i després triturar-lo, jo hi afegeixo sal).

Verduretes.

Fent servir les que tenia a la nevera, les he tallat a tires i les he passat per la paella ben calenta deixant que quedin cruixents.

Salsa per sucar-ho tot (i no penseu malament).

Concentrat de poma 1/2
Soja 1/2
Suc de mitja llima

Les proporcions són orientatives. Jo vaig tastant-la a mida que afegeixo els ingredients i vaig rectificant-ne el gust fins que el trobo perfecte. Hauré de comprar vinagre d'arròs  per fer més experiments.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada