dimecres, 25 d’abril del 2012

Arròs mulato

Vaig a la Peixateria de sempre, la de confiança, i mentres m'espero escolto la conversa de la clienta que em precedeix. "Vols la tinta? No, no. A mi m'encanta l'arròs negre. Jo... mira, no n'he fet mai."

Ja ho tinc! Faré arròs negre per dinar!

El meu arròs l'he batejat de mulato perquè no he tirat tota la tinta i no ha quedat totalment negre. A més, he substituït algun ingredient...



Ingredients:
  • 1 sípia de platja ben bona amb la seva salsa i la tinta
  • 3 tasses d'arròs
  • 4 galeres
  • 2 alls
  • 1 ceba petita
  • un tros de pebrot (millor si és verd, però jo no entenia i n'he fet servir de vermell)
  • 1 fulla de llorer
  • 1 tomàquet ratllat
  • sucre
  • vinagre
  • caldo de peix

Picada:
  • cacauets
  • pinyons
  • 1 gra d'all
  • pa ratllat
  • julivert
  • la salsa i la tinta de la sípia

Primer passem les galeres i la sípia tallada a trossets amb els alls per la cassola, amb un raig d'oli. Ho reservem tot menys els alls, que els deixem a la cassola. Hi incorporem la ceba picada i al cap d'una estona el pebrot. Deixem que sofregeixi bé durant força estona. En aquest punt he afegit una culleradeta de sucre i unes gotes de vinagre i ho he deixat sofregir una mica més. Ara ja podem incorporar el tomàquet i la fulla de llorer. Un cop tingui un color més fosc, hi sumem la sípia i l'arròs.

Preparem la picada i l'aboquem a la cassola amb una mica de caldo o aigua. Quan l'arròs se l'hagi begut, incorporem la resta del caldo. Quan faltin uns minutets per apagar el foc, hi afegim les galeres.

Sobretot, que no falti l'allioli!

Salut!

3 comentaris:

  1. wawwwww amb clientes com tu, com no podem estar contents!!!! ets una exel.lent cuinera!!!!
    Ara ja sabrem si t'agrada la tinta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sóc una excel·lent menjadora! Visca el peix fresc! ;)

      Elimina
  2. Mmmmmmmmm quina bona pinta que tè aquest arròs!!!! a ver si m'animo a fer-lo! :)

    ResponElimina